Поетика (вид. 1967)
Арістотель
Інформація
Коментарі (0)
Поетика (вид. 1967) - Арістотель
Автор: Арістотель
Написано: 1967 року
Твір додано: 20-10-2021, 14:07
ЗМІСТ
«Поетика» Арістотеля — нев’януча пам’ятка естетичної думки. Вступна стаття Й. У. Кобова 7
Арістотель. Поетика — переклад Бориса Тена.
І
Мета «Поетики» та її завдання. Поетична творчість —наслідування. Різні види поезії відповідно до засобів відтворення * 39
II
Різні види поезії відповідно до об’єктів відтворення 40
III
Різні види поезії відповідно до способів відтворення: а) об’єктивна розповідь (епос), б) особистий виступ оповідача (лірика), в) відтворення подій у дії (драма). Де виникли трагедія і комедія. Пояснення терміна «комедія» 41
IV
Природні основи поезії. Первісний поділ поезії на епічну і сатирівську, пізніший — на трагедію і комедію. Виникнення трагедії 42
V
Визначення комедії та її розвиток. Різниця між епосом і трагедією щодо їх обсягу 46
* Короткий зміст кожного розділу подано Борисом Теном.
VI
Визначення трагедії. Трагічне очищення. Елементи трагедії, визначення відповідних термінів. Порівняльне значення дії і фабули в трагедії 47
VII
Поняття про суцільність і завершеність дії в трагедії. Тривалість дії («єдність часу») 50
VIII
Поняття про єдність дії в трагедії 52
IX
Завдання поета. Різниця між поезією та історією. Історичний та міфічний елементи в драмі. «Дивовижне» та його значення в трагедії 54
X
Дія проста і заплутана 56
XI
Елементи заплутаної дії — перипетія та впізнавання 56
XII
Розподіл трагедії на частини, визначення відповідних термінів 57
XIII
Події, що викликають співчуття і страх. Приклади з грецької трагедії 58
XIV
Як треба викликати співчуття і страх. Які міфи слід брати для поетичного твору 60
XV
Характери героїв трагедії та їх зображення 62
XVI
Види впізнавання. Приклади впізнавання з грецької трагедії 65
XVII
Поради поетам — як писати трагедію. Розвиток сюжету 66
XVIII
Зав’язка і розв’язка, визначення цих понять. Значення зав’язки і розв’язки для характеристики трагедії. Відношення хору до інших частин трагедії 68
XIX
Правила діалектичного розвитку думки в трагедії— предмет риторики. Правила інтонації при сценічному виконанні — справа актора і режисера 71
XX
Елементи (частини) мови, визначення відповідних термінів. Речення 72
XXI
Слова прості і складні, загальновживані, діалектизми, метафори, слова прикрашальні, удовжені, вкорочені, змінені. Розподіл слів на роди за закінченнями 74
XXII
Достоїнства поетичної мови, умови їх досягнення. Приклади з грецької поезії 77
XXIII
Перехід до епічної поезії. Різниця між епосом і історією. Перевага Гомера над іншими епічними поетами 80
XXIV
Схожість між епосом і трагедією. Різниця між ними. Властивий епосові розмір. Заслуги Гомера в епічній поезії 81
XXV
Нападки критики на поетів і способи їх спростуй
вання.
Приклади помилок у поетів та їх аналіз 85
XXVI
Порівняльна оцінка епосу і трагедії 90
Коментарі. Склав Й. У. Кобів 93
Перелік ілюстрацій 130
«Поетика» Арістотеля — нев’януча пам’ятка естетичної думки. Вступна стаття Й. У. Кобова 7
Арістотель. Поетика — переклад Бориса Тена.
І
Мета «Поетики» та її завдання. Поетична творчість —наслідування. Різні види поезії відповідно до засобів відтворення * 39
II
Різні види поезії відповідно до об’єктів відтворення 40
III
Різні види поезії відповідно до способів відтворення: а) об’єктивна розповідь (епос), б) особистий виступ оповідача (лірика), в) відтворення подій у дії (драма). Де виникли трагедія і комедія. Пояснення терміна «комедія» 41
IV
Природні основи поезії. Первісний поділ поезії на епічну і сатирівську, пізніший — на трагедію і комедію. Виникнення трагедії 42
V
Визначення комедії та її розвиток. Різниця між епосом і трагедією щодо їх обсягу 46
* Короткий зміст кожного розділу подано Борисом Теном.
VI
Визначення трагедії. Трагічне очищення. Елементи трагедії, визначення відповідних термінів. Порівняльне значення дії і фабули в трагедії 47
VII
Поняття про суцільність і завершеність дії в трагедії. Тривалість дії («єдність часу») 50
VIII
Поняття про єдність дії в трагедії 52
IX
Завдання поета. Різниця між поезією та історією. Історичний та міфічний елементи в драмі. «Дивовижне» та його значення в трагедії 54
X
Дія проста і заплутана 56
XI
Елементи заплутаної дії — перипетія та впізнавання 56
XII
Розподіл трагедії на частини, визначення відповідних термінів 57
XIII
Події, що викликають співчуття і страх. Приклади з грецької трагедії 58
XIV
Як треба викликати співчуття і страх. Які міфи слід брати для поетичного твору 60
XV
Характери героїв трагедії та їх зображення 62
XVI
Види впізнавання. Приклади впізнавання з грецької трагедії 65
XVII
Поради поетам — як писати трагедію. Розвиток сюжету 66
XVIII
Зав’язка і розв’язка, визначення цих понять. Значення зав’язки і розв’язки для характеристики трагедії. Відношення хору до інших частин трагедії 68
XIX
Правила діалектичного розвитку думки в трагедії— предмет риторики. Правила інтонації при сценічному виконанні — справа актора і режисера 71
XX
Елементи (частини) мови, визначення відповідних термінів. Речення 72
XXI
Слова прості і складні, загальновживані, діалектизми, метафори, слова прикрашальні, удовжені, вкорочені, змінені. Розподіл слів на роди за закінченнями 74
XXII
Достоїнства поетичної мови, умови їх досягнення. Приклади з грецької поезії 77
XXIII
Перехід до епічної поезії. Різниця між епосом і історією. Перевага Гомера над іншими епічними поетами 80
XXIV
Схожість між епосом і трагедією. Різниця між ними. Властивий епосові розмір. Заслуги Гомера в епічній поезії 81
XXV
Нападки критики на поетів і способи їх спростуй
вання.
Приклади помилок у поетів та їх аналіз 85
XXVI
Порівняльна оцінка епосу і трагедії 90
Коментарі. Склав Й. У. Кобів 93
Перелік ілюстрацій 130
Що ще подивитися