Інформація Коментарі (0)
Творчість О. Копиленка і соцреалістична парадигма 1920-1950х років
Творчість О. Копиленка і соцреалістична парадигма 1920-1950х років - Ірина Коломієць
Дисертація
Написано: 2016 року
Твір додано: 19-10-2021, 19:25

Завантажити:

PDF
Мета дослідження – визначити своєрідність проблемно-тематичного
та естетико-стильового аспектів творчості О. Копиленка в контексті
соцреалістичної парадигми 1920–1950-х років, простежити специфіку творчої
еволюції йз’ясувати характерні риси прози письменника.
Досягнення мети передбачає розв’язання таких завдань:
- розглянути динаміку творчого шляху О. Копиленка, систематизувати
наявні в українському літературознавстві рецептивно-критичні концепції
його письменницького доробку; - окреслити сутність поняття «соцреалістична парадигма», особливості
її оприявлення в українськомулітературному процесі1920–1950-х років;
- охарактеризувати проблемно-тематичну структуру прози
О. Копиленка1920–1950-х років;
- виявити художньо-ідейну специфіку втілення жанрів виробничого
роману й роману виховання в творчості письменника (на матеріалі романів
«Народжується місто», «Дуже добре» та «Десятикласники»);
- проаналізуватикомплекс провідних образів та систему персонажів
оповідань і романівО. Копиленка;
- з’ясуватиособливості часопросторової організаціїпрози О. Копиленка
1920-1950-х років.
Об’єктомдослідженняє твори О. Копиленка: оповідання збірок
«Кара-Круча» (1923), «Іменем українського народу» (1924), «Буйний
хміль» (1925), «Твердий матеріал» (1928), «Допит», «Батько»,
«Брати» (1942), «Мовчання» (1943), «Невтомне життя» (1945), повість
«Буйний хміль» (1924), романи – «Визволення» (1929), «Народжується
місто» (1932), «Дуже добре» (1936), «Десятикласники» (1938),
«Лейтенанти» (1947), «Земля велика» (1957).
ВСТУП


4
РОЗДІЛ 1. НАУКОВО-КРИТИЧНА РЕЦЕПЦІЯ ТВОРЧОСТІ
О. КОПИЛЕНКА ТА ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ДОСЛІДЖЕННЯ

9
1.1. Творчий шлях письменника в оцінках критиків та
літературознавців

9
1.2. Теоретичні засади вивчення соцреалістичної парадигми
1920–1950-х рр.

26
Висновки до першого розділу

46
РОЗДІЛ 2. ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ
О. КОПИЛЕНКА

48
2.1. Проблемно-тематичні акценти малої прози 1920-х років 48
2.2. Роман «Визволення»: проблеми, персонажі, образи 71
Висновки до другого розділу

98
РОЗДІЛ 3. РОМАНИ 1930-Х РР. ЯК ВІДОБРАЖЕННЯ
ПРОБЛЕМНО-СТИЛЬОВИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ У
ТВОРЧОСТІ ПИСЬМЕННИКА


101
3.1. Специфіка художньої реалізації виробничого роману
«Народжується місто»

101
3.2. Розвиток радянського роману виховання і художнє
трактування проблем шкільної освіти в дилогії «Дуже добре» та
«Десятикласники»


125
Висновки до третього розділу

146
РОЗДІЛ 4. СВОЄРІДНІСТЬ УКРАЇНСЬКОГО СОЦРЕАЛІЗМУ
1930–1950-Х РР.У ПІЗНІЙ ПРОЗІ О. КОПИЛЕНКА

149 3
4.1. Оповідання 1930–1950- рр.: особливості тематичної й
сюжетної організації

149
4.2.Тема повоєнного села в романі «Лейтенанти» 157
4.3.Проблемні й конфліктні вузли роману «Земля велика» 169
Висновки до четвертого розділу

180
ВИСНОВКИ

182
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 190