Інформація Коментарі (0)
Концепція історичного минулого в українській драматургії 1920–1930-х років (С. Черкасенко, Л. Старицька-Черняхівська, І. Микитенко, М. Ірчан)
Концепція історичного минулого в українській драматургії 1920–1930-х років (С. Черкасенко, Л. Старицька-Черняхівська, І. Микитенко, М. Ірчан) - Світлана Стежко
Дисертація
Написано: 2017 року
Твір додано: 20-10-2021, 12:13

Завантажити:

PDF
Мета дослідження – здійснити системну концептуальну інтерпретацію образу
минулого в українській драматургії 1920–30-х років, з’ясувати нові естетичні якості
та художні прийоми змалювання національної історії в драматичних творах українських письменників, чия творчість припадає на перші десятиліття ХХ
сторіччя.
Реалізація поставленої мети може бути конкретизована у таких завданнях:
 обґрунтувати концептуальні засади формування інтерпретаційних
моделей минулого в українській літературі кінця ХІХ – початку ХХ
століть;
 простежити етапи становлення концепції минулого в літературному
дискурсі доби Розстріляного Відродження;
 висвітлити трансформацію уявлень про національну історію та візію
української минувшини в літературі кінця ХІХ – початку ХХ століть;
 визначити типові ознаки концепції українського минулого в драматургії
1920–30-х років, окреслити її витоки та принципи функціонування;
 вивчити специфіку втілення концепції національно-міфологічної
концепції минулого в драматургії Спиридона Черкасенка та Людмили
Старицької-Черняхівської;
 з’ясувати особливості втілення ідеологічно-риторичної концепції
минулого в драматичних творах Мирослава Ірчана та Івана Микитенка;
 проаналізувати домінантні мотиви змалювання історичних подій
минулих епох у творчій практиці Спиридона Черкасенка, Людмили
Старицької-Черняхівської, Мирослава Ірчана, Івана Микитенка;
 висвітлити шляхи становлення агітаційної п’єси як особливого
жанрового різновиду в драматургії 1920–30-х років;
 узагальнити концепції минулого в українській драматургії 1920–30-х
років.
ВСТУП……………………………………………………….................................... 3
1. ІНТЕРПРЕТАЦІЙНІ МОДЕЛІ УКРАЇНСЬКОЇ ІСТОРІЇ
1920–30-Х РОКІВ:
1.1. Теоретичні аспекти та складові концепції минулого кінця ХІХ –
початку ХХ століть…………………………………………………………………16
1.2. Художні моделі минулого в українській драматургії доби «Розстріляного
Відродження»………………………………………………………………….....…29
2. ХУДОЖНЯ ІНТЕРПРЕТАЦІЯ ІСТОРІЇ В УКРАЇНСЬКІЙ
ДРАМАТУРГІЇ 1920–30-Х РОКІВ:
2.1. Концепт боротьби в драматичних творах Людмили Старицької-
Черняхівської…………………………………………………………………….…51
2.2. Топос степу в історичній драматургії Спиридона Черкасенка («Про що
тирса шелестіла», «Северин Наливайко»)………………………………………..67
3. РЕПРЕЗЕНТАЦІЯ МИНУЛОГО В УКРАЇНСЬКІЙ ДРАМАТУРГІЇ
1920–30-Х РОКІВ:
3.1. Художні моделі минулого в українській літературі
1920–30-х років…………………………………………………………………..…82
3.2. Принципи конструювання нової ідентичності в українській літературі
1920–30-х років.……………………………………………………………………91
3.3. Темпоритм епохи в драматичних творах Івана Микитенка……………….106
3.4. Художні моделі минулого в творчості
Мирослава Ірчана …………………………………………………………...……117
3.5. Концепт «минуле» в художній структурі агітаційного драматичного
твору……………………………………………………………………..…............133
ВИСНОВКИ………………………………………………………………………149
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ…………………………….......154