Інформація Коментарі (0)
«Фаворське світло» як смислообраз православного ідеалу людини
«Фаворське світло» як смислообраз православного ідеалу людини - Олександр Віталійович Лисенко
Дисертація
Написано: 2016 року
Твір додано: 19-10-2021, 17:33

Завантажити:

PDF
Мета дослідження полягає у здійсненні філософсько-релігієзнавчого
аналізу «Фаворського світла» як смислообразу православного ідеалу людини в
контексті антропологічної традиції.

Досягнення мети передбачає вирішення таких дослідницьких завдань:
– окреслити проблемне поле дослідження на основі філософського,
релігієзнавчого, богословського знання;
– виокремити соціокультурні особливості українського православ’я та
осмислити православно-ісихастські інтерпретації «Фаворського світла»;
– обґрунтувати смислообразність як форму відображення й пізнання
феномена «Фаворського світла» у філософському дискурсі;
– розкрити іманентність «Фаворського світла» системі православної
догматики крізь призму Нікео-Константинопольського символу віри;
– проаналізувати основні аспекти феномену «Фаворського світла»,
зокрема: а) за природою; б) за проявленням; в) за преображенням крізь призму
аналізу давньоцерковної містики, ісихастських суперечок та полеміки
П. Флоренського і Є. Трубецького;
– відрефлексувати проблему «Фаворського світла» та охарактеризувати
православний ідеал людини.
ВСТУП…………………………………………………………………....... 3
РОЗДІЛ 1. «ФАВОРСЬКЕ СВІТЛО» У ПРАВОСЛАВНІЙ ТРАДИЦІЇ:
ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ ……….……………………

9
1.1. Ступінь опрацювання проблеми у науковій літературі……... 9
1.2. Методологічні засади дисертаційного дослідження………… 21
Висновки до розділу 1....…………………………………………..…….... 29
РОЗДІЛ 2. ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОСЛАВНОГО РОЗУМІННЯ
ЛЮДИНИ……………………………………….………………………….

32
2.1. Вселенське православ’я та його український вимір………… 32
2.2. Умови смислообразності «Фаворського світла» в
релігійному досвіді православ’я…………………………………………..

54
2.3. Ідеал людини в догматичному вченні православ’я………….. 64
Висновки до розділу 2…………..………………………………………… 93
РОЗДІЛ 3. «ФАВОРСЬКЕ СВІТЛО» У РЕЛІГІЙНО-МІСТИЧНІЙ
ТРАДИЦІЇ ПРАВОСЛАВ’Я…………………………………….………..

99
3.1. Містика світла у релігійних традиціях світу………………… 99
3.2. «Фаворське світло» як об’єктивний феномен……………….. 125
3.3. Індивідуалізація проявів «Фаворського світла»…………...… 136
3.4. «Фаворське світло» як атрибут екзистенційно-
антропологічних трансформацій………………...………………………..

154
Висновки до розділу 3…………………………………………………….. 163
ВИСНОВКИ……………………………………………………………….. 166
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ І ЛІТЕРАТУРИ………………. 170