Православна етика: гуманістичний потенціал та історичні форми легітимізації
Анатолій Дідківський
Інформація
Коментарі (0)
Православна етика: гуманістичний потенціал та історичні форми легітимізації - Анатолій Дідківський
Автор: Анатолій Дідківський
Написано: 2015 року
Твір додано: 19-10-2021, 17:32
Завантажити:
Метою дисертаційної роботи є системний філософсько-релігієзнавчий
аналіз основних історичних форм та гуманістичного потенціалу православної
етики, що відкриває можливості формування цілісного концептуального
бачення її специфіки в контексті історичної перспективи.
Мета дисертації конкретизується в таких дослідницьких завданнях:
– висвітлити наявні в сучасному вітчизняному, зарубіжному
філософсько-релігієзнавчому дискурсі етичні програми й окреслити специфіку
їх світоглядних інтенцій;
– сформулювати теоретичні основи періодизації та класифікації
історичних типів православно-етичного вчення;
– з’ясувати світоглядні засади, змістовну специфіку євангельської етики
як джерела православно-етичних концепцій;
– дослідити філософські засади й особливості розвитку етичної
проблематики в добу Середньовіччя, експлікувати духовний потенціал
православної етики Нового часу;
– розкрити загальний характер сучасної православної етики та показати
світоглядно-етичну відмінність українського й російського православ’я;
– простежити загальні тенденції розвитку православної етики та виявити
основні чинники її розвитку.
аналіз основних історичних форм та гуманістичного потенціалу православної
етики, що відкриває можливості формування цілісного концептуального
бачення її специфіки в контексті історичної перспективи.
Мета дисертації конкретизується в таких дослідницьких завданнях:
– висвітлити наявні в сучасному вітчизняному, зарубіжному
філософсько-релігієзнавчому дискурсі етичні програми й окреслити специфіку
їх світоглядних інтенцій;
– сформулювати теоретичні основи періодизації та класифікації
історичних типів православно-етичного вчення;
– з’ясувати світоглядні засади, змістовну специфіку євангельської етики
як джерела православно-етичних концепцій;
– дослідити філософські засади й особливості розвитку етичної
проблематики в добу Середньовіччя, експлікувати духовний потенціал
православної етики Нового часу;
– розкрити загальний характер сучасної православної етики та показати
світоглядно-етичну відмінність українського й російського православ’я;
– простежити загальні тенденції розвитку православної етики та виявити
основні чинники її розвитку.
ВСТУП………………………………………………………………….......
3
РОЗДІЛ 1. ПРАВОСЛАВНА ЕТИКА ЯК ПРЕДМЕТ
РЕЛІГІЄЗНАВЧОГО АНАЛІЗУ ……………………………………….…
10
Висновки до розділу 1....…………………………………………..…….... 32
РОЗДІЛ 2. ЕВАНГЕЛЬСЬКА МОРАЛЬ ЯК ФУНДАМЕНТ
ПРАВОСЛАВНОЇ ЕТИКИ…………………………………………..........
34
Висновки до розділу 2....…………………………………………..…….... 50
РОЗДІЛ 3. СЕРЕДНЬОВІЧНА ПРАВОСЛАВНА ЕТИКА ЧЕСНОТ…..
52
Висновки до розділу 3.……………………………………………………. 80
РОЗДІЛ 4. ПРАВОСЛАВНА МОРАЛЬНА ТЕОЛОГІЯ ЧАСІВ
МОДЕРНУ ЯК РІЗНОВИД ДЕОНТОЛОГІЧНОЇ РЕЛІГІЙНОЇ ЕТИКИ...
83
Висновки до розділу 4…………………………………………………….. 125
РОЗДІЛ 5. БОРОТЬБА ГУМАНІСТИЧНИХ І ТОТАЛІТАРНИХ
ТЕНДЕНЦІЙ У ПРАВОСЛАВНІЙ ЕТИЦІ ДОБИ ПОСТМОДЕРНУ….
127
Висновки до розділу 5…………………………………………………….. 170
ВИСНОВКИ………………………………………………………………..
173
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ І ЛІТЕРАТУРИ……………….
184
3
РОЗДІЛ 1. ПРАВОСЛАВНА ЕТИКА ЯК ПРЕДМЕТ
РЕЛІГІЄЗНАВЧОГО АНАЛІЗУ ……………………………………….…
10
Висновки до розділу 1....…………………………………………..…….... 32
РОЗДІЛ 2. ЕВАНГЕЛЬСЬКА МОРАЛЬ ЯК ФУНДАМЕНТ
ПРАВОСЛАВНОЇ ЕТИКИ…………………………………………..........
34
Висновки до розділу 2....…………………………………………..…….... 50
РОЗДІЛ 3. СЕРЕДНЬОВІЧНА ПРАВОСЛАВНА ЕТИКА ЧЕСНОТ…..
52
Висновки до розділу 3.……………………………………………………. 80
РОЗДІЛ 4. ПРАВОСЛАВНА МОРАЛЬНА ТЕОЛОГІЯ ЧАСІВ
МОДЕРНУ ЯК РІЗНОВИД ДЕОНТОЛОГІЧНОЇ РЕЛІГІЙНОЇ ЕТИКИ...
83
Висновки до розділу 4…………………………………………………….. 125
РОЗДІЛ 5. БОРОТЬБА ГУМАНІСТИЧНИХ І ТОТАЛІТАРНИХ
ТЕНДЕНЦІЙ У ПРАВОСЛАВНІЙ ЕТИЦІ ДОБИ ПОСТМОДЕРНУ….
127
Висновки до розділу 5…………………………………………………….. 170
ВИСНОВКИ………………………………………………………………..
173
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ І ЛІТЕРАТУРИ……………….
184
Що ще подивитися