Міфопоетика Нью-Йоркської групи
Тадей Карабович
Інформація
Коментарі (0)
Міфопоетика Нью-Йоркської групи - Тадей Карабович
Автор: Тадей Карабович
Написано: 2017 року
Твір додано: 20-10-2021, 12:13
Завантажити:
Карабович Тадей.
Міфопоетика Нью-Йоркської групи: монографія / Тадей Карабович; відп. ред. Р. Радишевський; наук. консультант О. Астаф’єв. — К.: Талком, 2017. — 464 с. — (Серія «Студії з україністики». Випуск ХХІ).
ISBN 978-617-7397-43-3
До ХХІ випуску студій з україністики ввійшла монографія відомого вченого, поета і перекладача, доктора гуманітарних наук, викладача Інституту слов’янської філології Університету Марії Кюрі-Склодовської у Любліні (Польща), присвячена вивченню доробку Нью-Йоркської групи з міфологічного погляду. Дослідник аналізує різні стратегії самопрезентації угруповання, з’ясовує, як народжується його «символічна автобіографія», простежує приховані аналогії, які зв’язують літературні образи, сюжетні ситуації, жанри з обрядами, архетипами, міфами.
Монографія розрахована на викладачів, докторантів і аспірантів вищих навчальних закладів, усіх, хто цікавиться українською еміграційною літературою.
Міфопоетика Нью-Йоркської групи: монографія / Тадей Карабович; відп. ред. Р. Радишевський; наук. консультант О. Астаф’єв. — К.: Талком, 2017. — 464 с. — (Серія «Студії з україністики». Випуск ХХІ).
ISBN 978-617-7397-43-3
До ХХІ випуску студій з україністики ввійшла монографія відомого вченого, поета і перекладача, доктора гуманітарних наук, викладача Інституту слов’янської філології Університету Марії Кюрі-Склодовської у Любліні (Польща), присвячена вивченню доробку Нью-Йоркської групи з міфологічного погляду. Дослідник аналізує різні стратегії самопрезентації угруповання, з’ясовує, як народжується його «символічна автобіографія», простежує приховані аналогії, які зв’язують літературні образи, сюжетні ситуації, жанри з обрядами, архетипами, міфами.
Монографія розрахована на викладачів, докторантів і аспірантів вищих навчальних закладів, усіх, хто цікавиться українською еміграційною літературою.
Вступ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
Розділ І. Міф, міфологема, міфопоетика: від теорії до художньої
практики Нью-Йоркської групи . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
1.1. Дискусії про міф і проблеми реміфологізації в художній
літературі . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
1.2. Класифікація міфів Єлеазара Мелетинського:
хаос, космос, космогенез, інші моделі міфів . . . . . . . . . . . . . 62
1.3. Співвідношення міфу і літературних родів та жанрів:
варіативність поезії та інваріантність персонального міфу . . . . . .78
1.4. Міф і міфопоетика та літературна перцепція творчості
поетів Нью-Йоркської групи в критиці . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
Розділ ІІ. Авторський міф — «символічна автобіографія»
Нью-Йоркської групи . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
2.1. Виникнення Нью-Йоркської групи як ментально міфічної єдності. . 116
2.2. Перші контакти Нью-Йоркської групи з українськими
культурними делегаціями у США. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
2.3. Нарація самотніх: реалії та міфи поетичних контактів
Нью-Йоркської групи з українськими
поетами-шістдесятниками . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
2.4. Міграція і тотожність: домінанти самопізнання
на прикладі перекладів віршів Івана Драча
англійською мовою в Нью-Йорку . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
Розділ ІІІ. У пошуках нової ідентичності: топографія самопрезентацій . . .143
3.1. Творчість Нью-Йоркської групи в щорічнику «Нові поезії» . . .144
3.2. Міф та різні номінації реальності в публікаціях
Нью-Йоркської групи у журналі «Сучасність» . . . . . . . . . 152
3.3. Поезія як резервуар колективного несвідомого (твори
представників угруповання на сторінках видання «Слово») . . . .169
3.4. Великі надії та очікування: «Світо-вид» . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181
Розділ IV. Антологія, онтологія і стратегія всеприсутності . . . . . . . 193
4.1. Структурна поліфонічність перекладів Нью-Йоркської
групи у португальській антології Віри Вовк
«O Grupo de Nova York “Colméia”» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194
4.2. Трансісторичний характер антології Богдана Бойчука
«Поза традиції» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 203
4.3. Феномен міфічної самосвідомості в антології
Олександра Астаф’єва та Анатолія Дністрового
«Поети Нью-Йоркської групи» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 211
4.4 Міфологема повернення: антологія Марії Ревакович
«Півстоліття напівтиші» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 230
Розділ V. Міфологізація & реміфологізація . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
5.1. Вигнання як міфічний мотив та проблема міфу у мовній
парадигмі Віри Вовк на прикладі збірки «Жіночі маски» . . . .244
5.2. Досвід надії та самотності і деконструкція міфу про минуле у
творчості Богдана Бойчука (поема у прозі «Кляса без вісти») . .261
5.3. Втілення суб’єктивної предикативності у сонетах
Емми Андієвської (міфологема ностальгії) . . . . . . . . . . . . . 285
5.4. Перехрестя міфу та реальності у поезії Патриції Килини . . . 302
Розділ VІ. Мотиви міфічної втрати і спроби її повернення . . . . . 311
6.1. Міфічний дискурс втраченого особистого простору
у творчості поетів угруповання . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 312
6.2. Номінальні співтворці Нью-Йоркської групи: новий «подих»
міфопоетики . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 335
6.3. Сакральні мотиви з міфічної перспективи . . . . . . . . . . . . . . . 350
Висновки . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 364
Список використаних джерел . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 369
Загальна бібліографія . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 397
Розділ І. Міф, міфологема, міфопоетика: від теорії до художньої
практики Нью-Йоркської групи . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25
1.1. Дискусії про міф і проблеми реміфологізації в художній
літературі . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26
1.2. Класифікація міфів Єлеазара Мелетинського:
хаос, космос, космогенез, інші моделі міфів . . . . . . . . . . . . . 62
1.3. Співвідношення міфу і літературних родів та жанрів:
варіативність поезії та інваріантність персонального міфу . . . . . .78
1.4. Міф і міфопоетика та літературна перцепція творчості
поетів Нью-Йоркської групи в критиці . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
Розділ ІІ. Авторський міф — «символічна автобіографія»
Нью-Йоркської групи . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 115
2.1. Виникнення Нью-Йоркської групи як ментально міфічної єдності. . 116
2.2. Перші контакти Нью-Йоркської групи з українськими
культурними делегаціями у США. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124
2.3. Нарація самотніх: реалії та міфи поетичних контактів
Нью-Йоркської групи з українськими
поетами-шістдесятниками . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 131
2.4. Міграція і тотожність: домінанти самопізнання
на прикладі перекладів віршів Івана Драча
англійською мовою в Нью-Йорку . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137
Розділ ІІІ. У пошуках нової ідентичності: топографія самопрезентацій . . .143
3.1. Творчість Нью-Йоркської групи в щорічнику «Нові поезії» . . .144
3.2. Міф та різні номінації реальності в публікаціях
Нью-Йоркської групи у журналі «Сучасність» . . . . . . . . . 152
3.3. Поезія як резервуар колективного несвідомого (твори
представників угруповання на сторінках видання «Слово») . . . .169
3.4. Великі надії та очікування: «Світо-вид» . . . . . . . . . . . . . . . . . . 181
Розділ IV. Антологія, онтологія і стратегія всеприсутності . . . . . . . 193
4.1. Структурна поліфонічність перекладів Нью-Йоркської
групи у португальській антології Віри Вовк
«O Grupo de Nova York “Colméia”» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194
4.2. Трансісторичний характер антології Богдана Бойчука
«Поза традиції» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 203
4.3. Феномен міфічної самосвідомості в антології
Олександра Астаф’єва та Анатолія Дністрового
«Поети Нью-Йоркської групи» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 211
4.4 Міфологема повернення: антологія Марії Ревакович
«Півстоліття напівтиші» . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 230
Розділ V. Міфологізація & реміфологізація . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243
5.1. Вигнання як міфічний мотив та проблема міфу у мовній
парадигмі Віри Вовк на прикладі збірки «Жіночі маски» . . . .244
5.2. Досвід надії та самотності і деконструкція міфу про минуле у
творчості Богдана Бойчука (поема у прозі «Кляса без вісти») . .261
5.3. Втілення суб’єктивної предикативності у сонетах
Емми Андієвської (міфологема ностальгії) . . . . . . . . . . . . . 285
5.4. Перехрестя міфу та реальності у поезії Патриції Килини . . . 302
Розділ VІ. Мотиви міфічної втрати і спроби її повернення . . . . . 311
6.1. Міфічний дискурс втраченого особистого простору
у творчості поетів угруповання . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 312
6.2. Номінальні співтворці Нью-Йоркської групи: новий «подих»
міфопоетики . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 335
6.3. Сакральні мотиви з міфічної перспективи . . . . . . . . . . . . . . . 350
Висновки . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 364
Список використаних джерел . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 369
Загальна бібліографія . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 397
Що ще подивитися